czwartek, 4 czerwca 2015

Recenzja "Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman

WITAJCIE!

 Wczoraj z moją przyjaciółka obejrzałam Film "Zostań, jeśli kochasz" jak już pewnie wiecie.
 Na podstawie książki o tym samym tytule stworzyli film. Książka była tak samo świetna jak film. Była jedna różnica jak czytałam książkę popłakałam się 2 razy a na filmie około 5 xD chyba mój nowy rekord. Trochę dziwna nie? XD

Tym o to postem zaczynam nową serię na moim blogu FILM VS. KSIĄŻKA mam nadzieję, że spodoba wam się ten pomysł xD


AUTOR: Gayle Forman
TYTUŁ: "Zostań, jeśli kochasz" [pol] "If I stay" [ang]
WYDAWNICTWO: Nasza księgarnia
ILOŚĆ STRON: 246   [książka]
ILOŚĆ MINUT: 106:40   [film]

[opis]
Na początku poznajemy Mię, która czeka na bardzo ważny list. Jest oną osobą dość cichą, poukładaną, która jest wybitną wiolonczelistką. Ma chłopaka, który jest z nią w "separacji" (?) Gdy pewnego dnia szkoły zostają zamknięte z powodu zamieci, rodzice namawiają ją na pojechanie gdzieś rodzinnie {dla mnie to bez sensu, jest śnieżyca, zamarznięte drogi a oni jadą na wycieczkę.  Chyba coś jest na rzeczy jak zamknęli szkoły} Gdy słuchają Beethovena {nie ma to jak klasyczna muzyka xD} z naprzeciwka wyjeżdża samochód,  który na nich wjeżdża. Mią budzi się po wypadku idealnie ułożoną na śniegu  (w filmie można było to zobaczyć xD), bez strupów, ułożone włosy. Lecz jest pewien haczyk nikt jej nie słyszy ani widzi. Co się dzieje? Jest sama i nie wiem co robić...

[Recenzja]
Uważam, że film był lepszy. Można było więcej dostrzec pewne szczegóły.  Jak już wspomniałam przy oglądaniu wstrząsnęło mną więcej momentów.  Czasami to było niezrozumiałe, ale robisz nie niepotrzebne. A czytając zaledwie kilka. {Najwięcej łez mi popłynęło czytając "Crescendo" Becci Fitzpatrick, wtedy to po prostu ryczałam xD} wracając... Uważam iż ekranizacja książki była świetna  (o wiele lepsza niż Niezgodnej moim zdaniem)
Jest to opowieść dwóch światów: POUKŁADANY, SPOKOJNY,  CICHY świat Mii i SZALONY, NIEPRZEWIDYWALNY, GŁOŚNY świat Adama, które się ze sobą zderzyły i połączyły!

Na początku filmu,  możemy się trochę pogubić jest pokazywana teraźniejszość i przeszłość z przed wypadku. Po wielu minutach filmu po chwili zrozumiałam o co chodzi. Więc jeśli jeszcze tego nie oglądałeś/aś nie wyłączaj od razu filmy,  jeśli nic z niego nie rozumiesz.

Polecam to parom, które chcą mieć piękny wieczór.  Popłaczecie się razem i pośmiejecie. Jednym słowem: WIECZÓR PEŁEN EMOCJI.




Książka:

bohaterowie: 6/10
fabuła:7/10
rozwój akcji: 5/10*
ogólna ocena: 6/10


Film:

bohaterowie: 6/10
aktorzy: 6/10
fabuła: 7/10
rozwój akcji: 6/10*
ogólna ocena:


OGÓLNA OCENA : 6/10

* czaaami akcja ciągnęla sie po woli i bic nie nie działo
Ogólnie film mi się podobał bardziej,  ale każdy ma inny gust.
Jeśli już obejrzałeś/czytałeś to wypowiedz się w komentarzu co o niej sądzisz. A jeśli jeszcze tego ni zrobiłeś to masz to zrobić!  :*

[cytaty]

"Uświadamiam sobie nagle, że umieranie jest proste. To życie jest trudne."

"Pozwolę ci odejść. Jeśli zostaniesz."

"Co to za dziwny dźwięk?
to tylko moje życie 
Przemyka obok ze świstem[...]"


"Miłość to dziwka."

"...Lada chwila zniknę
Może zauważysz
Może się zdziwisz co poszło źle
Niczego nie wybieram
Po prostu nie mam już sił dłużej walczyć"

"Nucę piosenkę, jakby jej tekst skrywał instrukcje, muzyczną mapę z zaznaczonym miejscem i trasą, jak tam dotrzeć."

"To nie zależy od doktorów. Nie zależny od nieobecnych aniołów. Nie zależy nawet od Boga, który jeśli istnieje, nie przebywa akurat w okolicy. To zależny ode mnie."

[obrazki]












Pozdrawiam! :***



19 komentarzy:

  1. ten film jest naprawdę świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tą książkę kupiłam tydzień temu. Bardzo mi się spodobała perspektywa Mii i to, jak opisywała sytuacje ze swojego życia. Zakochałam się po uszy w tej książce i myślę, że następną część (Wróć, jeśli pamiętasz) też kupię. Jednak spotkałam się z pewnym minusem - dla osoby, która nie słucha rocku ani muzyki poważnej, nazwy zespołów (których było sporo) mogą być niezrozumiałe. Jednak książka jest świetna.

    Ps. Według mnie film-książka są tak samo dobre. :D

    http://coolifes03.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Druga część dużo bardziej mi się podobała.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Przeczytałam cały Twój post bardzo uważnie i się z tobą nie zgadzam. Dlaczego ? Bo przeczytałam "Zostań jeśli kochasz" uważnie. Byłam ciekawa Twojej opinii, bo lubię je czytać. Już na początku czytania twojej notki zauważyłam błędy. Jeśli opisujesz daną książkę proszę cię, nie zaczynaj opisywać jej od rozwinięcia! Mia nie była ze swoim chłopakiem w "separacji"! Były pomiędzy nimi MAŁE sprzeczki a pokłócili się raz! Nie mam przy sobie książki a chciałam kilka rzeczy sprawdzić. No cóż napiszę to co zapamiętałam. Jeśli chodzi o recenzję to napisałaś ją lepiej od opisu, bo w recenzji każdy ma wyrazić swoją opinię. Mi bardziej spodobała się książka :) Również oglądałam film i masz rację w tym, że w filmie możemy więcej dostrzec, jednak ja stawiam na wyobraźnię. Cytaty są fajne ! To wszystko co napisałam wyżej to nie hejt (piszę aby nie było nieporozumień). Twoja recenzja nie jest najgorsza ani najlepsza. Jest to moja ulubiona książka a kiedy czytałam Twoją recenzję to troszkę mnie zawiodłaś. Pozdrawiam i zapraszam do mnie !
    Littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam, każdy ma swoją opinię, a ja ją wyraziłam. Moja recenzja i to ja wiem co jest w niej napisane i co ma tam być. Nie rozumiem twojej reakcji, bo opisałam to co uważam. Czasami błędy mogą się zdarzyć nikt nie jest idealny xD

      Usuń
  5. Już wiem co dzisiaj obejrzę ;) zachecilas mnie
    Pozdrawiam
    Igrająca ze Śmiercią

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny blog <3
    ZAPRASZAM :*
    http://karuandorzin.blogspot.com/
    KARU

    OdpowiedzUsuń
  7. Wdziałam film, książki nie czytałam :) Podoba mi się :)



    Obserwuję!
    Za komentarz do najnowszego posta odwdzięczam się trzema komentarzami i obserwacją, jeśli jeszcze nie zaobserwowałam :)
    www.sandrakopko.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Film ŚWIETNY ^^ ! Zgodzę się z tym, że nie można na początku tego zrozumieć, przez to przechodzenie z przeszłego do teraźniejszego, ale potem się rozumie :D Polecam także książkę i film " Miłość bez końca " Idealne <3 !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja muszę też ją przeczytać, słyszałam wiele pozytywnych komentarzy o niej! :))
    zapraszam, dopiero zaczynam! http://wicked-woonderland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam ten film. Jest świetny i bardzo wzruszający.:)
    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam pierwszą i drugą część, film oglądnęłam - przepięknie opowiedziana historia Mii i Adama, każdemu polecam. Tym samym zgadzam się z koleżanką powyżej - lepiej wyszła Ci recenzja, od opisu ;) Można by było czepiać się pojedynczych słów, ale ogólnie całokształt wyszedł całkiem zachęcająco ;) Pozdrawiam,

    Mój blog | klik

    OdpowiedzUsuń
  12. Od dawna miałem w planach obejrzeć ten film. Przekonałaś mnie już w pełni ;)
    Pozdrawiam!
    http://nejfan-13.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie oglądałam filmu ale na pewno go zobaczę !
    Zapraszam igakl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi nie przypadła do gustu ani książka, ani film:)

    http://zollysx.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam , ani nie oglądałam filmu :*
    Blog bardzo fajny <3 Zapraszam : Styloowi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post i śliczny design *_* Podoba mi się notka, będę tu wpadać częściej !
    Co powiesz na wspólną obserwację ? Jeśli tak zacznij i powiadom mnie w komentarzu na blogu.
    Zapraszam na mały konkursik!
    Zapraszam ! KLIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie czytałam, ale oglądałam film i strasznie mi się spodobał, no może oprócz zakończenia :P

    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka bardzo mi się podobała, film trochę mniej jednak dobrze się oglądało.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze i obserwacje. To wszystko bardzo motywuje do daleszego działania. :)
Anonimowe hejty bedą usuwane.